Ajalugu ja juured

Selle purjelaevade ja puksiir-aurulaeva sadamastseeni nikerdas valmis minu isa Jüri vanaonu ehk minu vanavanaema Marie Lapriku (s. Hindrikson) vend. Ilmselt kusagil 19. sajandi lõpul või eelmise sajandi alguses. Kokku oli tal kolm venda, kes meremeestena üle Atlandi sõitsid. Kes aga kolmest vennast (Endrik, Johann, August Jacob) see pildi tegija oli, seda enam ei tea ja pole ka kelleltki küsida.

Igatahes oli see pilt ja veel 3 sarnast pilti minu Pärnu vanaema Gertrud Vilhelmine elutoa seinal aukohal pikki aastaid.

Lapsena need mulle kangesti meeldisid, sest mudelid klaasi taga olid ju nagu päriselu laevad ja eriti meeldis mulle see 3D lähenemine.

Nüüd on pilt meie maakodus. Hoitud ja hinnatud.

Vahepeal said tagasi oma kohale ka perenaise kogutud vanad nõud.

Kui vahepeal tundus, et puhvetkapp on saanud veekahjustusi ja on küsitav, kas teda ikka kasutada saab. Siis nüüd on ta kenasti puhastatud, taastatud, õlitatud ja omal kohal tagasi. Vanad nõud edevalt krooniks.

Vanade toolide komplekt, mis põlengus kõik veidi kannatada said, üks rohkem kui teised, sai uue viimistluse ja nimeks “Hingelind”.

Ja veel mõned korrastatud vanad asjad:

  • nurgatool, mis sai uue istumise aluse ja polstir
  • sulasekapp sai puhastatud ja ruunidest mustri
  • kiiktool sai musta värvi ja samuti lambi jalg + uus lambivari
  • väike sahver vajas lihtsalt puhastamist, tuulutamist ja uue koha leidmist trepi all

Leave a comment